31 Ekim 2013 Perşembe

Samhain

31 Ekim - Samhain



Sevgili Dostlar,

Bu gece Samhain gecesidir.

Dünyalar arası perdenin en ince olduğu gece. 
Bu akşam bizden önce gelmiş-gitmiş olanları anmak için en uygun gecedir.

Ben Halloween marketing tarzından bahsetmiyorum. 
Halloween eski bir geleneğin, özünü kaybetmiş uzantısıdır.

Eski zamanlarda , insanlar henüz doğanın her olayı ve varlığı Tanrı'nın bir ifadesi olduğu bilincindeyken, ölmüş olanları bir hatırlama ve onlara saygı simgesi olarak yeni bitmiş harmanlardan bir pay, adak olarak sunuluyordu. 
"Trick or treat" eylemi bundan doğmuştur.

Biz de bu gece ölülerimizi analım. Küçük bir sunak yaratalım. Vefat etmiş olanların resimlerini ya da bize onları hatırlatan bir sembol koyalım. 
Örneğin benim Karl Dayım çocukluk boyunca bize kendi bahçesinde yetiştirdiği müthiş elmalarını yedirirdi. Onun için ben sunağıma güzel, parlak bir elma koyarım. Eski eşim hayatta olduğu süre kitap okumaktan çok haz duyuyordu, onu değerli bir kitap koyarak anarım. Anneannem gülleri seviyordu...

Taze çiçekler pozitif anılarınızı canlı tutmakta yardımcı olur, yaktığınız mumlar duygularınızı ve anılarınızı aydınlatır...
Çocuklarınızla birlikte bu ritüeli gerçekleştirdiğiniz zaman rahmetlilerin birkaç niteliğinden söz ederseniz, büyüklerini tanımaya fırsatları olur. Dayımın çok güzel sesi vardı ve koroda solist olarak söylüyordu, anneannem şifalı elleriyle hasta bitkileri, hayvanları ve insanları rahatlatabiliyordu...
Töreninizde, belki güzel bir müzik parçası çalarak veya söyleyerek, analar ve atalarınıza,  size ilettikleri, armağan ettikleri ve öğrettikleri için, 
onlara teşekkür edin.

Anneanneciğim, bana şifalı ellerinin gücünü miras verdiğin için,
Alex Dedeciğim, bana bilgi edinmenin ne kadar zevkli olduğunu öğrettiğin için,
Babaanneciğim, bana insanın her yaşta güzel olduğunu gösterdiğin için,
Arnulf Dedeciğim, bana en ciddi durumda bile gülmek için 
bir şeyin saklandığını görmeyi öğrettiğin için,
Karl Dayıcığım, bana iyi sebzenin tadını anlamayı öğrettiğin için,
Rüdiger Dayıcığım, bana misyonumdan vazgeçmemeyi öğrettiğin için,
Horst Dayıcığım, bana gerçek zekanın esnek olmak ve uyum sağlayabilmek olduğunu öğrettiğin için,
Tarık'çığım, bana tam istediğim gibi bir kız hediye ettiğin için,
Bütün tanıdığım ve tanımadığım büyüklerim, 
beni yaratmak ve şekillendirmekte yardımcı olduğunuz için, 
Size yüreğimden teşekkür ediyorum ve önünüzde saygıyla eğiliyorum.

Sizleri seviyorum, Silvia

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder